Prohřej tělo

9. února 2012 v 19:44 |  Něco pro holky:)
Teplo může být skvělým pomocníkem pro hubnutí. Cvičením v teple můžeš za mnohem kratší dobu efektivněji vytvarovat své křivky a zhubnout nechtěná kila. Jak na to?
V poslední době se s různými typy cvičení, které využívají tepla, roztrhl pytel. Co je na něm tak zajímavého?

Teplo je dobrým pomocníkem při hubnutí. Zlepšuje metabolismus, podporuje výdej energie, navíc uvolňuje křeče. Tím ti pomůže dosáhnout skvělých výsledků v kratším čase.
Nejznámějším cvičením, které vsází na využití tepla, je bikram jóga. Ta se cvičí v sále vyhřátém na 42 °C, při které se uvolňují svaly a cvičení je efektivnější. Nejen že hubneš, také se ti zrychluje a pročišťuje lymfatický systém, takže bojuješ účinně proti celulitidě. Spolu s potem odchází z těla nečistoty, můžeš se tedy těšit na rozzářenou a očištěnou pleť.

bikram jóga


"Je to vědecky sestavená metoda stlačování, protahování a posilování, kterou se stimulují všechny systémy lidského těla. Každá z těchto poloh systematicky připravuje tělo na polohu následující, pořadí se nikdy nemění," vysvětlují na webu bikramyoga.cz.

Další účinnou metodou může být cvičení a plavání ve vodě. Říká se, že plaváním moc nezhubneš, pokud si ale dopřeješ tento pohyb ve vodě teplejší než 36 °C, už tvé tělo začíná odbourávat tuky a hubnout. Teplá voda napomáhá proudění lymfy, uvolňuje a odplavuje stres, stimuluje organismus a umožňuje procvičení kloubů bez zbytečného namáhání.

Cvičení ve vodě - 12


Toto cvičení, které najdeš například pod označením aqua relax, kombinuje efektivní posilování, protažení celého těla a relaxaci ve vodě s využitím prvků z jogy. Teplá voda přispívá k tělesnému a psychickému uvolnění, odstraňuje stres a celkově stimuluje organismus. Voda má navíc velmi příjemný relaxační účinek - jako by z nás smyla všechny problémy a nepříjemné pocity. Na nabídku cvičení se můžeš podívat například na aqua-aerobic.cz.
Zajímavou kombinací tepla a cvičení je příprava na cvičení v zahřívací komoře, tak zvaném termoboxu, a následné cvičení v mechanoterapeutickém lůžku. Tato metoda, která je v zahraničí prověřená již desítkami let, je v České republice stále ještě ojedinělá. Využívají ji například v brněnském Institutu kompliment. "Každá hodina redukčního programu začíná termoterapií v boxu se vzduchem zahřátým na tělesnou teplotu, tedy kolem šestatřiceti stupňů. Klient přitom pohodlně sedí, hlavu má mimo box. Abychom dosáhli maximálního využití času, během termoterapie konzultujeme výživu," popisuje Mgr. Kristýna Galová z Institutu redukce a prevence nadváhy Kompliment (www.komplimentinstitut.cz).

Stačí cvičit jen třicet minut!

Tato metoda má nespornou výhodu. Dvacetiminutová termoterapie připravuje tělo na tělesný výkon a nahrazuje rozcvičku. Díky zahřátí tkání dosáhneš aerobní zóny tepové frekvence už po dvou až třech minutách tělesného pohybu, proto stačí cvičit jen třicet minut, zatímco standardní tréninková jednotka by měla včetně rozcvičky trvat 45 až 60 minut.

Po termoterapii se cvičí v mechanoterapeutickém lůžku, které je překryté plexisklovou kopulí, aby byla udržována požadovaná teplota. Standardně začátečník cvičí při dvaceti až dvaadvaceti stupních. Pokud jsi však fyzicky zdatná a nemáš žádné zdravotní kontraindikace, můžeš cvičit i při teplotě 26 - 28 °C, při níž už je cvičení namáhavější.

Individuální sestava pomáhá zhubnout v problémových partiích

Při cvičení v mechanoterapeutickém lůžku využíváš váhy vlastního těla nebo cvičíš proti nastavitelné zátěži lanek, která jsou součástí lůžka. Cviky provádíš vleže, na boku, na břiše, na zádech nebo na kolenou a loktech. Intenzita je individuální, stejně jako složení cvičební sestavy. Dobrou zprávou zejména pro ženy je, že se lze zaměřit na konkrétní partie a zhubnout přednostně tam. "Individuálně nastavenou sestavou lze do značné míry ovlivnit, odkud budete hubnout," říká Kristýna Galová.

Pozitivní účinky tepla při cvičení už jsou známy skoro padesát let. Tehdy tým švýcarských fyzioterapeutů, lékařů a odborníků na tělovýchovu a sport vytvořil koncepci metodiky využití pozitivní termoterapie před cvičením (jako přípravu na tělesný výkon) a během něj pro zvýšení intenzity cvičení.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Anketa

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama